lördag 16 augusti 2008

Rednecks

Det är så fridfullt här ute. Ikväll såg jag nog en av de vackraste solnedgångarna någonsin, man ser dom så bra här ute, inga höga byggnader eller någonting i vägen. Min närmaste granne är ju ett majsfält. Men det gör mig inte så mycket faktiskt. Okej, det är ganska farmigt här ute men jag gillar människorna här ute, de är så snälla. En av mina närmaste grannar har en son som är typ 19 eller 20. Devon Craft. Han har en motorcykel och tydligen fem flickvänner och han ser ut som en jävla modell. Ryan och Angie säger att jag borde hålla mig borta ifrån honom. Tydligen är han inte bra för mig. Fniss. Fniss. Fniss. Okej, okej, jag ska uppföra mig. Han kör förbi här några gånger, jag undrar ifall han har sett att jag spionerar på honom, haha? Han gick på min skola, North Miami High School, fast han gick ut förrförra året. Vågar man fråga runt på skolan om honom? Hehe. På tal om North Miami High School, var där och fick mitt schema för två dagar sedan. Jag kommer vara senior! Yay! Jag har US History, Nutrition & Wellness, Substance Abuse Education, Choir, Biology, Algebra, Introduction to Art, US Government & English. Skola var liten men fin, jag ljuger om jag säger att jag inte är alls nervös. Råkade av misstag säga inför musikal och dramaläraren att jag älskar teater och att sjunga. Hon har redan spanat in mig för årets musikal. Great, just great. På vägen ut från skolan spanade jag lite på killarna i Crosscountry laget. Jag säger bara en grej, killarna är ute är verkligen friggin’ heta!

Ikväll var hela familjen på en ”cook-out” hos någon Steve snubbe. Kirstin träffade någon i sin egen ålder och lämnade mig ifred för en gångs skull haha. Japp, jag sätt där med min Sprite mitt bland alla rednecks och cowboys och bara tänkte: vad fan har jag gett mig in på? Allvarligt, de satt där med sin country musik och sina stora blodiga stekar och jämförde biker boots! Oh my God! Jag menar hälften av alla där hade Harley tröjor på sig! Efter en stund gick jag iväg med Kirstin och hennes kompis Jessica bara för att komma bort från ”the Southern twang”. Konstigt nog hade jag kul med en 8-åring och en 13-åring. Jessica försökte få mig att lyssna på Jonas Brothers och vi alla blev attackerade av fladdermöss. Haha. Men det var kul, fast jag tror ändå att jag snart behöver någon i min egen ålder. När vi kom hem ikväll var jag i chock. Efter att ha spenderat kvällen med rednecks och cowboys i mitten av all majs i Indiana skulle du också ha varit i chock, tro mig. Jag började gapskratta och bara föll ner på golvet. Där låg jag, Sofia Johansson från Hyltebruk i Sverige, på golvet i ett hus mitt bland tusen majsfält någonstans i Indiana, USA, tusen mil hemifrån. Just då verkade det väldigt roligt. Vet inte ifall Kirstin tyckte att det var så roligt, hon såg lite orolig ut, haha, ”Sofia, are you okay?” Och jag, ”I’m fine, I’m great, I am frickadickalicious, I’m awesome.” Och sen började jag skratta igen. Kirstin verkade inte övertygad för hon sprang och hämtade Angie. Angie frågade ifall jag mådde bra och ifall jag saknade Sverige. Jag försökte övertyga henne att jag bara var trött och jag fortfarande försökte vänja mig vid allting. Men jag tyckte att det hela var friggin’ hilarious, haha. Angie vill att jag ska kalla henne mamma och Ryan för pappa. När hon sa det svalde jag nästan min tunga. Angie säger att det blir mycket lättare för oss alla. Hon vet att det är lite underligt för mig, men jag sa till henne att jag skulle försöka.

Känner mig faktiskt lite isolerad. Min telefon fungerar inte alls här ute bland majsfälten. Har knappt något Internet. Kan inte använda skype. Japp. Detta kommer ta ett tag att vänja sig vid. Träffade min ”nya” farmor i förgår. Jag och Kirstin blev tvingade att plocka typ alla bönor i hela friggin’ Indiana, eller nästan. Fan, jag vill aldrig någonsin se en böna igen i hela mitt liv. Det plockandet förstörde totalt mina naglar. Även om jag är jätte nervös, så vill jag att skolan ska börja så jag har något att fokusera mig på. Wow, trodde aldrig att jag skulle säga det. Hm. Första besöket på Wal-Mart idag, se bilder på min bilddagbok. Fick äntligen köpa lite äpplen, whoo! Vi kollade på skor till Kirstin också, hon vill köpa ett par converse som jag hade, hehe. Hon gör allting som jag gör. Hon äter vad jag äter. Jag har till och med lärt henne några svenska svärord. Jag hoppas att jag inte är dåligt inflytande på henne. Haha. Ja ja, nu ska jag sova. Klockan är halv ett nu.

Jag: I’ve heard stories of high school.
Ryan: Yeah? What kind of stories?
Jag: You know, mean cheerleaders and detention…
Ryan: Mean cheerleaders, huh?
Kirstin: Mom was a cheerleader.
Jag: ……



/Sofia

Dagens låt: ”The One I Love” – David Gray.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena bönan!
Kul att du äntligen har uppdaterat!
Puss

Anonym sa...

Tja! Shit vad kul det låter, vad heter du på bdb? Kram Amanda o Issa