onsdag 6 augusti 2008

Buh-bye Sverige

Japp. Dagen är kommen. Låter allt lite deprimerande, haha. Skriver en snabb sista hälsning från Sverige, för, let's face it, jag har jäkligt mycket att göra. Imorgon drar det iväg till USA, konstigt nog är jag inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Håller på att bli lite sjuk, det kanske är därför. Förkylningen tillåter inte mej att känna någonting. Det var ju meningen att det skulle vara panikdagen idag, istället är jag ganska lugn. Ingen resefeber än, konstigt nog. Jag är ju lite nervös, men på ett jätte bra sätt! Packningen gick ju sisådär, lade ut allting på sängen i går kväll som jag skulle ha med mej. Sen när jag ville gå och lägga mej så la forfarande alla saker kvar i sängen. Jag vet inte vad det säger om mej, haha. Nu är allting packat iallafall, två stora resväskor, en väger 21,1 kg och den andra typ 17,4 kg. Men det är bra, jag behöver lite plats till några kilo svenskt lösgodis också, (saltlaktris, jag har hört att de inte har det i USA). Kanske en marabou med? Fast det smälter nog.

Ett stort tack går ut till Anna, (anna-usa.blogspot.com) som har lagt upp bilder på Garden Hotel (hotellet vi utbytesstudenter ska bo på i tre dagar). Personligen tycker jag att hotellet ser jävligt lyxigt ut - jag är ju van vid ganska skabbiga London hotell i storstäder, haha. De har internet också! Yay!

Igår såg man då The Dark Knight med tjejerna. Jag tyckte att den var skitbra! Ett rent mästerverk. Heath Ledger stal varenda scen han var i som den läskiga Jokern. Stor del av kvällen bestod också av att koka upp en plan hur vi kunde kanske träffas i New York nästa år när jag åker hem från USA. Är inte säker ifall det går att stanna kvar däremot, planen är säkert redan fixade då. Men, men, vi får se ur allting spelas ut. Ikväll är det avskedskväll (döpte det själv, orginellt eller hur?) och vi ska alla träffas på stranden och ha en liten picnic. Ska nog ta med lilla Malte också.

Nopp. Det är allt för mig just nu. Kanske uppdaterar i New York. Sista inlägget i Sverige i år. Wow, jag kan inte fatta att detta verkligen händer, iiiiiiie!


/Sofia (Duracell reser till USA. Ready to kick some butt.)

Dagens Låt: "I Want It All" - Queen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår, du får ha det bäst nu i USA :) Saknar dig redan <3 Glöm inte att hälsa din värdfamilj från mig ;)haha Kram

Anonym sa...

Hoppas du får det jättekul! ta hand om dig!:)du är redan saknad <3 vi ses snaaaartXD kramkram

Anonym sa...

Hej Sofia!
Vi har sett dig på bild på hotellrummet i New York!!!!
Puss mamma o pappa

Anonym sa...

Maaadicken!!!
Uppdatera!!!!!!