söndag 24 augusti 2008

Fools Like Me?

Detta är just typiskt mig. När jag kom hit hade jag bestämt mig för att vara duktig, uppföra mig och följa mina nya föräldrars regler. Okej, tekniskt sätt har jag inte brutit mot deras regler… än. Min värdpappa, Ryan, retar mig hela tiden över mina killkompisar. Vilket är lite underligt, eftersom jag har alltid varit den personen som håller mig till tjejkompisar, men min värdmamma har rätt, killar är lättare att bli vän med. No back-stabbing. Som sagt var, kom hem i torsdags från skolan och ungefär så här löd vår konversation:

Ryan: How was school?
Jag: Great! I learned… things.
Ryan: What kind of things?
Jag: Well, we’re talking about the human body in Biology.
Ryan: Ooh. What’s his name?

Vad svarar man till det? Yeah, his name’s locker-guy. Det kallar jag honom, eftersom han har skåpet jämte mitt. Det är verkligen roligt att reta Ryan, haha. När jag kom hem ifrån skolan igår så sa Ryan att sheriffen hade varit här och letat efter mig. Dum som jag är, så trodde jag på honom. Därför är det roligt att reta Ryan. Payback’s a bitch, pops. Han heter Derrick förresten. Locker-guy, han heter Derrick. Ni kanske inte bryr er, men whatever, detta är min blogg så ni får lida med mig, även när jag beter mig som en nolla.

Igår kväll var jag på min allra första amerikanska football match! Konstigt nog var det exakt som jag hade föreställt mig (football är verkligen våldsamt). Egentligen gick vi dit för att se Gi spela (Gi, utbytesstudent från Sydkorea, spelade för det andra laget), men vi såg inte honom. Träffade världens ondaste cheerleader också, Kellie, din jävla skata, haha. Skämtar bara. Kellie är så snäll. Ska nog åka och träffa hennes kor snart. Dessutom bor hon granne med Derrick, hehe (SOFIA, SNAP OUT OF IT!!). Gick nästan rakt in i ett träd också (på allvar), träffade Derrick på matchen, han vinkade och sa hej, och jag… som sagt var, gick nästan rakt in i ett träd. I am so obvious. Och nu är jag pinsam, aaah. Fick en liten mini-football av Kellie också, den är jätte gullig! Ska tvinga alla att signera den innan jag åker hem nästa år.

Åt min allra första fortune cookie igår också. Har fortfarande kvar lappen där det står min fortune, och den lyder så här: The object of your desire comes closer. Hint hint. Kirstin är inte hemma denna helgen. Hon är hos sin psycho pappa. Eller jag har hört att han är psycho. Tydligen var det därför det tog slut mellan honom och min värdmamma. Angie sa att han var ganska våldsam, sedan sa Kirstin till mig att han brukar slå sin nuvarande fru. Jag var helt chockad. Och de låtar Kirstin åka till honom varann helg? Jag tycker det låter lite konstigt att de låter honom nära Kirstin. Hm.

Idag var det städdag och eftersom Kirstin var hos sin pappa fick jag städa vårt badrum själv. Att städa toaletten var inte så hemskt som jag trodde det skulle vara faktiskt, (mamma, få inga idéer nu). Till kvällsmat åt vi en jättegod grönsakspizza (Note to self: fråga min värdmamma om receptet), tomater, äpplen och pasta. Och just nu håller jag på att platta mitt hår. Lite onödigt eftersom mitt hår säkert kommer frizza upp sig i morgon igen. Luftfuktigheten här är så hög och igår så var det 95 (ungefär 35 grader i Celsius) grader varmt, och detta var klockan 6 på kvällen. Uggh. Turkiet väder. Tur att det är så kallt och skönt i skolan i alla fall.

Har bestämt mig för att bli medlem i Drama Club, det verkar roligt, Sheila och Jared är med också och de säger att det är super kul. Har också fått reda på att Sheila är världens Twilight fan, precis som jag. Vi har redan bestämt att vi ska se filmen när den kommer ut här i november. Lynne från min Choir class sa också till mig i fredags att hon planerar att intervjua mig och se ifall jag kanske kan skriva för Smoke Signals (North Miamis skoltidning). Undrar när det blir? Hm. Det suger verkligen att jag inte kan ladda upp några bilder men min värdfamiljs dator är verkligen jätte seg och jag kan inte heller göra det i skolan. Jag får se ifall jag kan fixa det på något sätt. Ha det bra alla!



/ Sofia


Dagens låt:
”Both Sides Now” – Joni Mitchell.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maadicken!

Ge bitcharna vad dom tål!