söndag 19 oktober 2008

The American Church

Skriver ett snabbt inlägg om den amerikanska kyrkan – som jag besökte för första gången i morse. Låt mig bara sig att kyrkan här i USA är den absoluta motsatsen till den i Sverige, haha. När jag först gick in i kyrkan fick jag varm chokladmjölk och den amerikanska versionen av chokladbollar. Egentligen ser det knappt ut som en kyrka – discoljus på scenen och ett stort band (dom hade till och med en stor TV där dom visade en film om ”okyrkliga” människor). Medan alla i den svenska kyrkan sitter helt tysta och respektfulla så är alla i den amerikanska kyrkan helgalna och står upp och sjunger och klappar händerna. Haha. Det var ganska roligt faktiskt. Prästen har helt normala kläder på sig och då och då drog han några konstiga skämt om McDonald’s. Här i USA är det ganska normalt att ungdomar går i kyrkan, min kompis Sheila går i kyrkan två gånger varje vecka.

Sov över hos Ana igår kväll och vi kollade på The Holiday (extremt bra film, rekommenderar den till alla) och käkade överdrivet mycket popcorn – här i USA häller dom till och med ost över sina popcorn. Sedan drog vi oss tillbaka till Anas rum och jag smsade lite med killen jag gillar och Ana kollade på Hunters (hetaste killen i skolan, hands down) bilder på Facebook medan hon mumlade över att hon verkligen inte gillade Hunters flickvän, haha. Vet inte riktigt vilken tid vi äntligen somnade, men jag minns att jag vaknade mitt i natten av att jag höll på att trilla ur sängen, Ana håll på att rulla över mej, haha. Goda tider. Det är allt för mig idag, jag är trött och jag håller på att grubbla över en kille så jag behöver lite peace and quiet. See ya.


Ana: Hunter’s girlfriend is so ugly. I hate her.
Jag: Ana!

Ana: Look at her teeth!
Jag: What’s wrong with her teeth?
Ana: They’re so… big!
Jag: (?)


/Sofia



Dagens låt: ”Leave The Light On” – Beth Hart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maadicken!!!

När du läser detta kan du andas igen grattis önskar Chuckie och lill maadicken!!!!