måndag 13 oktober 2008

Homecoming

Homecoming. Jag försökte faktiskt fråga runt lite om varför skolan hade Homecoming men ingen verkade veta och jag orkade själv inte kolla upp det. Men veckan bestod i alla fall av att man varje dag hade olika teman och alla klädde ut sig. Korridorerna var jätte dekorerade och godis hängde överallt på vägarna och i taket.

Måndag: Crazy Hair and Make Up/Pyjamas Day (hade aldrig pyjamas på mej, men mitt hår och mitt smink var galet).
Tisdag: Hippie Day (klädde aldrig ut mig, jag ville men hade inte riktigt några kolla hippie kläder).
Onsdag: Class Shirt Day (haha, jag glömde att beställa en klasströja så jag gick runt med min North Miami hoodie istället).
Torsdag: Hillbilly/Cowboy Day (min favorit, jag hade cowboy boots och en hatt, haha jag tror jag sårade min kompis Travis känslor när jag sa till honom att han såg ut som han i Brokeback Mountain i sin cowboy outfit).
Fredag: Spirit Day (alla gick runt med skolans färger, rött och svart).

Veckan slutade med Homecoming matchen och sedan Homecoming Dance. Jag var verkligen extremt deprimerad när jag fortfarande, klockan kvart i 7 (matchen började 7), var kvar hemma. Min värdmamma var tvungen att åka in till byn så hon kunde inte köra mig till matchen och Sheila svarade inte på sin mobil, så jag var 100 procent säker att jag skulle vara fast hemma på Homecoming kvällen. Men som tur var hämtade Sheila och Lyn upp mig en halvtimme senare (allvarligt talat, jag tror jag ska stjäla Sheilas mexikanska bil, den är så UNDERBAR!). North Miami vann över Tippy Valley och efter halva matchen så kröntes Homecoming King och Queen. Något jag måste nämna om matchen, när jag kämpade mig igenom allt folk på läktaren så trillade jag rakt på två tjejer från Color Guard och dom 2 tjejerna trillade sedan på 2 tjejer från Marching Band. Japp, det är Sofia Johansson i ett nötskal. En svensk tjej som försöker förstår sig på amerikanska läktare. Hm. Som tur var så skrattade alla åt det, även jag, haha.

När jag först gick in på Homecoming dansen så såg det hela ganska tamt ut och det kändes lite som att jag var på ett av dom där skolfesterna man alltid gick till när man var 12 år. Men det var faktiskt jätte kul! Jag och typ 20 andra dansade hela tiden! Det var hel galet! Alla ville att jag skulle lära dom några ”Swedish moves”, haha. Men japp, vi rockade loss till country och hård rock, OMG; jag håller på att förvandlas till en bonde! Den sista låten dom spelade var en lugn låt (”Far Away” – Nickelback) och vi alla 20 pers slog armarna om varandra och dansade tryckare. En 20-personer-tryckare. Haha. Men det var jätte roligt, det var en stor ring i mitten av dansgolvet och jag och Sheila dansade i mitten, haha. Min kompis Ally började till och med gråta, hon var helt hysterisk, ”Ooh, I’m gonna miss all of you so much when we graduate. Seniors forever!” Det var ganska ledsamt faktiskt, det är nog en av dom saker jag alltid kommer att minnas!

Idag åkte jag, Kirstin och min värdmamma till äpple plantagen och köpte 6 pumpor och sedan högg vi ut dom! Jag högg min allra första pumpa någonsin, woo, go me!



/Sofia



Dagens låt: ”Far Away” – Nickelback (borde var North Miami Class of 2009 senior låt)

Inga kommentarer: