lördag 31 januari 2009

Amerikansk Pulka

Gör inte mycket vettigt idag. Det har varit en lång vecka och jag är ganska glad att man kan bara vara hemma och slappa lite. Åkte pulka igår kväll igen. Vi var tvungna att skaffa en ny pulka eftersom den andra nästan brann upp, haha. Tillslut tog vi bara ett rep och huven till en bil och använde det som pulka. Sitta på en huv och bli dragen av en fyrahjuling är ganska galet. Jag har vrickat mina fötter, min näsa gör ont – jag tror jag slog i den – och jag har världens största blåmärke på min arm. Jag var tvungen att ha en motorcykelhjälm på mej eftersom jag fick så mycket snö i fejset. Allvarligt, svenska människor, ni måste testa att åka pulka som Amerikanarna gör. Det är för jävla roligt. Ska se ifall jag kan ta mej en rundtur i morgon också. På min bilddagbok finns det bilder av detta, haha. Facebook tar för lång tid för mej, mohaha.

Annars har jag inte gjort så mycket. Sitter och spannar lite på heta grannen som precis har flyttat in, han är kompis med min värdpappa men han är nästan min ålder. När det är fint väder kommer han alltid över och skjuter lite pil och båge. Har bestämt mej för att lära mig att skjuta med bil och båge till våren. Det kan alltid vara bra att veta. Dessutom gillar jag verkligen Robin Hood. Fan, jag har ju förvandlats till en bonde nu, kan lika gärna fortsätta bete mej som en.

Jag är trött på snön nu. Visst, jag älskar att åka pulka men minus 5 grader varje dag är inte roligt. Jag är redo för sommarn nu. Årets senior trip blir till St. Louis och det ska bli jätte roligt! Bara seniors och inga sophomores of freshmans, yes! Min bilddagbok är nu officiellt på gång så checka för nya bilder:
www.sofiaindiana.bilddagboken.se

Vi håller också på med en ny pjäs i Drama, denna gången jobbar vi på en musikal. Music Man. Jag spelar Mrs. Eulalie McKecknie Shinn, borgmästarens fru, och i min åsikt är det den roligaste rollen i hela musikalen. Min hemkunskapslärare, Mrs. Roland, gav mej Dirty Dancing helt gratis så jag har bestämt mig för att tvinga Sheila att se den – hon har aldrig sett Dirty Dancing!

See ya!

/Sofia

<3

Inga kommentarer: