lördag 27 september 2008

Amerikanskt Godis

Skriver ett snabbt inlägg. Skolan går bra men jag funderar fortfarande på att hoppa av Algebra. Det suger – dessutom är jag fast med alla sophomores och freshmans. Helt plötsligt är det mer drama i North Miamis korridorer än någonsin. Igår var jag och Sheila i Wabash, North Miami spelade mot Wabash High School (north Miami vann!) och sedan efter matchen stack vi in till Peru och käkade breadsticks på Harvey’s med Andrew och hans polare. Imorgon ska jag till den amerikanska kyrkan för allra första gången, Sheila tvingar dit mej (Sheila tycker nog att jag behöver rensa min själ från synder). Efter kyrkan ska vi träffa Lyn och kolla på It’s A Wonderful Life (pjäsen som vi håller på med i Drama Club).

Jag och Sheila shoppade också lite överdrivet mycket godis igår på Wal-Mart. Vi köpte pixie sticks, twizzlers, godis pizzabitar, sura gröna twizzlers och godis armband. Damon (aka. Bible guy) fyller år på måndag så jag tänkte ge honom några godis armband. På tisdag ska jag och Ana åka till IUPUI, college, och titta på skolan eftersom det är ISTEP dag och vi behöver inte göra dom.

Nu sitter jag här på mitt rum och käkar pixie sticks och dricker några tusen liter vatten (mamma, du hade varit stolt - dessa dagar dricker jag överdrivet mycket vatten). Tänkte kolla på Mumiens återkomst och kanske 27 Dresses ikväll. Pratade nyss med Sheila, hon är på väg till sin lover-boy Joel. Joel är överdrivet kristen men han är supersnäll och han älskar verkligen Sheila. Suck. Varför kan inte resten av oss singlar få en sån perfekt kille? Har inte heller pratat med Derrick sedan onsdags. Brandi avslöjade nämligen igår att hon sa till Derrick att jag gillade honom. Tydligen visste redan Derrick att jag gillade honom. Yep, I am obvious. Aargh, jag är redan trött på high school drama. Men men, ska dra nu. See ya!



Dagens låt: ”The Moment I Said It” – Imogen Heap.


Dagens citat:

Jag
: He’s so cute! He’s like a puppy!
Sheila: You think everybody is a puppy!
Jag: That’s cause we all are puppies.


/Sofia

Inga kommentarer: